Forum dyskusyjne fanów marki BMW
Nowy użytkownik
Witam Was wszystkich. Na początku chciałbym powiedzieć że jestem tutaj nowym użytkownikiem i za wszelkie błędy i pomyłki (jeżeli jakieś będą) z mojej strony przepraszam. Co do tematu to widziałem podobne ale były już dość stare i niejasne więc postanowiłem założyć nowy temat. Będę pisał jak noob, czyli dosłownie prostymi słowami żebym mógł dokładnie opisać problem, także za to również przepraszam.
A więc do rzeczy.
Jestem posiadaczem bmw e36 z 94 roku w sedanie z silnikiem 1,6i 102km. Mam "mały" problem z alarmem fabrycznym. Alarm włączam z pilota, od razu w tym centralny zamek zamyka wszystkie drzwi,automatycznie zamykają się przednie szyby). Co jakiś czas (różnie to bywa np. 30 sec lub np po 2 h) alarm ten sam się włącza i "wyje" (migają kierunkowskazy,światła długie,klakson w równych odstępach czasu "trąbi"). Nie wiem co zrobić żeby to wyeliminować....
Oczytałem się już dużo o tym, ale jak na razie wymieniłem bateryjki od pilota(ponieważ nie były wymieniane na 100 % z dobre 7 lat), bo czytałem że komuś to pomogło lecz to nie jest to.
Więc proszę Was drodzy forumowicze i koledzy o pomoc, co mam zrobić aby poradzić sobie z tym problemem.
Słyszałem już różne opcje, np wilgotność w środku, akumulator ale z tym jest wszystko ok, szyby,drzwi zamykają się do końca,klapa chyba też bo jest normalny odgłos zatrzaśnięcia, radio jest wyłączane więc co dalej? znacie sie na tym dobrze, więc proszę o rady i pomoc
od czego mam jeszcze zacząć co sprawdzić co zbadać?
słyszałem o czymś takim jak czujnik krańcowy, proszę wyjaśnijcie mi o co chodzi, jak je sprawdzić, gdzie się znajdują i ile ich jest(jak można proszę o zdjęcia) i co mam z nimi zrobić, aby "naprawić"
hmm co jeszcze może być przyczyną tego włączania się alarmu i co mogę spróbować zrobić aby to wyeliminować, bo powiem szczerze że najchętniej to bym go wywalił, lecz w moim mieście (przemyśl) nikt z elektryków się tego nie chce podjąć, a niektórzy twierdzą że jak to zrobią to cała elektronika (centralny zamek, elektryczne szyby itp) nie będą działać....
Sądzę że trafie opisałem mój problem co pomoże Wam mi pomóc , czekam na Wasze odpowiedzi, w razie czego podam również swój nr gg 4760727
Offline
Czujniki krańcowe powinny być w drzwiach i w klapie bagażnika, ale jeśli gdzieś by nie stykało to w czasie jazdy po wertepach by Ci się światło w środku zapalało, może coś z centralką alarmu? Poszukaj kogoś z kim mógłbyś podmienić dla sprawdzenia. Podłączałeś pod kompa? Może jakieś błędy będą.
Offline
Nowy użytkownik
pod kompa nie podlanczalem, dopiero moge na wtorek sie wybrac do salonu i serwinu bmw ktory sie znajduje w rzeszowie-swilcza, na innych forum rowniez mi to radzili... podobno po podlaczeniu do kompa bedzie wszystko wiadome co gdzie jak i czemu i "magicy" z serwisu powinni sobie z tym poradzic, obawiam sie tylko ceny sadze ze ok 200 zl powinno wyniesc ale czy sie nie myle? najchetniej to bym sie go calkiem pozbyl tylko ile by wtedy chcieli za calkowita likwidacje alarmu fabrycznego, i czy jezeli to zrobia to czy wszystko bedzie pozniej ok z autem (gosc u mnie w miescie elektryk mowil ze jak to zrobia to cala elektronika siadzie ale ile w tym prawdy dowiem sie dopiero jak tam pojade zapytam zobacze jak zrobia...)
Offline
ASO to Cię niestety zdrowo skasuje ;/ ze 300 albo i więcej, dla pewności przedzwoń do nich i dopytaj ile sobie życzą za taką usługę. Taniej na pewno będzie jakiś inny warsztat z ogarniętym "komputerowcem" ale niestety w Twojej okolicy nie znam nikogo. Co do likwidacji alarmu to jak koszt naprawy będzie dla Ciebie zbyt duży to może lepiej go po prostu da się w kompie wyłączyć bez potrzeby jego demontażu?
Offline
Nowy użytkownik
jakby byla taka mozliwosc zeby go poprostu odlaczyc a nie calego wyjmowac to jak najbardziej, bo i cena nizsza i po problemie by bylo( chce tylko abym mial ten centralny zamek i szyby idace w gore jezeli zamkne centralnym, wiecej mi do szczescia nie jest potrzebne) bo to ze by tam ogolnie sobie byl to mi i nikomu by nie przeszkadzalo, tym bardziej innym elektronicznym elementom w aucie. mam dosc poprostu siedzenia caly czas przy oknie albo nasluchiwania kiedy znowu zacznie trabic...., jedynie teraz to obchodze alarm poprzez zamkniecie auta "na twardo" tzn uchylam jedne dzwi, pilotem zamykam auto ( a ze sa jedne drzwi otwarte to odstakuje do gory) i wtedy w momencie odskoczenia do gory przytrzymuje "bolce" i nie odstakuja... 2 pary drzwi sa zamkniete ide z 2 strony , tamte juz wciskam normalnie i tyle.... takie to teraz moje zamykanie drzwi ... przynajmniej mam pewnosc ze nie bedzie wyl
Offline
Nowy użytkownik
teraz po prostu zamknąłem auto tylko kluczykiem to centralny zamek zadzialal normalnie i szyby sie zamknęły tez, ale alarm ( migajaca niebieska dioda ) sie ani nie uzbroił ani nie jest aktywny ( włączony) czy to normalne? czy nie bedzie mi już wył?
Offline
Nowy użytkownik
tak, narazie z tym jest ok nie załancza się jak zamykam centralnym ale problem alarmu i tak pozostaje teraz tylko kwestia co z tym zrobic hehe
Offline
Moderator
Offline
Nowy użytkownik
orientujesz sie moze ile bedzie kosztowac dezaktywacja tego alarmu fabrycznego?
Offline
Moderator
podjedź do jakiegoś elektromechanika za dobre piwo powinien ogarnąć temat
Offline
Nowy użytkownik
niestety w moim regionie przemysla takiego nie ma
Offline
Nowy użytkownik
sprawdzalem wszystkie czujniki w drzwiach sa ok, lecz jak otwieram klape bagaznika to nie zapala sie swiatlo w srodku auta, tylko w bagazniku, hmm czy tak ma byc, czy jednak powinno sie rowniez i w srodku zapalic? kto jest w tej kwesti pewny i udzieli mi odpowiedzi na to pytanie?
Offline
Nowy użytkownik
a jeszcze jedno pytanie, zamykając kluczykiem auto(centralny zamyka wszystkie drzwi i bagaznik) to wtedy alarm mi sie ani nie uzbraja ani nie aktywuje, jasniej mowiac zamykajac kluczykiem to nie mam problemu z wyciem alarmu kiedy mu sie podoba -- to normlane? czy zas jakas usterka?
Offline